Seurakuntavaalit

Syksyn 2022 seurakuntavaaleissa valitaan 27 luottamushenkilöä Liedon seurakunnan kirkkovaltuustoon. Ennakkoäänestysaikana on Liedossa ja Aurassa runsaasti äänestyspaikkoja. Liikumme myös vaaliautolla, jonne kutsumme keskustelemaan - kertomaan, mikä omassa seurakunnassa ihastuttaa tai vihastuttaa. Päivittäin vaaliautolla jaetaan matkaevääksi rukiista elämänleipää. Varsinaisena vaalipäivänä 20.11. äänestys on Liedon kirkossa

Vaalikone

25.09.2022

Seurakuntavaaleissa on käytössä ehdokkaiden vaalikone. Vaalikone auttaa äänestäjiä löytämään sopivan ehdokkaan omasta seurakunnastaan. Jokaisen ehdokkaan kannattaa siis käydä vastaamassa vaalikoneen kysymyksiin.

Seurakuntavaalit ovat 20.11.2022

Seurakuntavaalit toimitetaan neljän vuoden välein. Marraskuussa valitaan Liedon  seurakuntaan yhteensä 27 uutta luottamushenkilöä. He päättävät mm. siitä, keitä valitaan seurakunnan työntekijöiksi, minkälaisia kerhoja pidetään ja keitä autetaan - missä ja miten.

Seurakuntavaalit ovat ennen kaikkea paikalliset vaalit, joissa seurakuntalaisten joukosta valitaan henkilöt suunnittelemaan toimintaa seuraavalle nelivuotiskaudelle. Seurakuntavaaleissa pääset vaikuttamaan oman seurakuntasi tulevaisuuteen.

Tule ehdokkaaksi ja äänestämään sellaisena kuin olet - olet uskottu, toivottu ja rakastettu

Tavoitteena on saada jokaiseen seurakuntaan kaikenikäisiä, erilaisissa elämäntilanteissa olevia luottamushenkilöitä eri aloilta.

Äänestäminen on hyvä tapa vaikuttaa oman seurakuntasi asioihin. Olemme kaikki tervetulleita kirkkoon ja äänestämään. Me kaikki olemme uskottuja, toivottuja sekä rakastettuja.

Olet uskottu, toivottu ja rakastettu

" Kirkko on yhteisö, jonne kaikki ovat tervetulleita sellaisina kuin ovat. Seurakuntavaaleissa valitaan seurakuntaasi uudet luottamushenkilöt, jotka päättävät mm. siitä, minkälaista toimintaa seurakunnassa järjestetään ja mihin seurakunnan rahoja käytetään.”

Meidän tulevaisuus  ehdokaslista seurakuntavaalit
Kaikki oikeudet pidätetään 2022
Luo kotisivut ilmaiseksi! Tämä verkkosivu on luotu Webnodella. Luo oma verkkosivusi ilmaiseksi tänään! Aloita